Julkalender del 6 - rulltårta

Till julen hör ju koka, steka, röra, vispa, sleva, smaka, baka.
Till familjens årliga glöggbjudning brukar vi variera oss med fikat.
Mest för att jag tycker det är roligt att göra nya sorter :-)
I år testades det här receptet.
Jag är ju förtjust i smidiga lösningar och tycker att rulltårta  tillhör den kategorin.
Kan ju berätta att ibland är det bäst att följa receptet...
Men jag är en kreativ person som vill prova på eget vis emellanåt. 
Här följer hur jag gjorde = inte så bra den här gången.
Det står att man ska grovriva chokladen till fyllningen.
Grovriva choklad på rivjärn är ganska knepigt.
Jag tycker det mest flyger och far chokladfnas överallt.
Har någon bra tips på DEN lösningen vore jag jätteglad!
Nåväl, smälta chokladen i mikron tänkte jag var ett bra alternativ.
Njae, rör om bättre än jag gjorde, i så fall.
Det blev för grovt för att bre ut det...
*
Dessutom gjorde jag dubbel sats.
Inte så bra för mig, då jag hällde olika mängd smet i båda plåtarna.
Ja, det kan ju vem som helst begripa: olika gräddningstid och tunnare respektive lite tjockare.
MEN:
det är en verkligt god rulltårta som jag kommer göra flera gånger!
*
Imorgon kommer tips till frusna fingrar
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Fniss ja ibland går det inte riktigt som man tänkt sig, men rulltårtan ser god ut o det är ju huvudsaken att den smakade bra. Kramisar Tina

2013-12-07 @ 18:51:38
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0