Att ta vara på dagen

När hela familjen är ledig samtidigt är det ofta grejer förbokat för en eller flera.
Idag var det inte så. Så vi har passat på:
en rejäl vandring i närheten av Gränna.
Vatten vid gamla kvarnar. Den här är så gammal att ursprunget är byggt vid Medeltiden...
*
Mossan är så grön överallt att det knappt går att förstå att vi faktiskt bara är i början av januari!
Dessa rötter hade flätat till sig rejält.
*
En del löv sitter dessutom fortfarande kvar.
Och lyser som guld.
Det är lite konstigt med värmen och att det nästan känns som vår i luften...
*
Vi har kastat smörgås av de flataste, tunnaste stenar jag sett,
och vilat och druckit varm choklad.
Sonen hittade en stav som passat själve Gandalf och kunde traska iväg,
så en annan hade full sjå att hänga med.
Vädret var alldeles fint gå-i-skogen-väder och Vättervattnet kluckade
och vi har redan bestämt att nästa gång ska vi grilla på den fina viloplatsen.
*
För övrigt hann jag hälsa på goa L som bor på granngatan och vi hade en stickträff
och kvällen kröntes av Sonens alldeles mumsiga Kladdkakemuffins med minimarshmallows i!
*
En alltigenom fin och njutbar dag!
*
Nu ska jag bara läsa ut min spännande bok...
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Låter härligt!
Vi syns imo´n. =)
/Anna

2014-01-06 @ 19:47:18
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Decdia

En mysdag innan allvaret satte igång!

Svar: Tanka lite Dvitaminer i dagsljuset
Cicci H

2014-01-08 @ 21:23:32
URL: http://www.decdia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0