Köpenhamn 2014 del 3

På min stadsvandring
kom jag  in i butiker att shoppa loss i.
Frederiksberg Koebmanden. En butik i gammaldags stil med det mesta tänkbara för att baka!
Strössel, färgat socker, gelépynttuber och glasyrer...
*
Pappersformar...
*
Inköpet här blev
chokladprickar, lakritshonung, gelépynt och aromer i smakerna pistage och caramell!
Nu ska här både bakas och blandas glass.
*
Och det här var så himla gott!
Riktig salt salmiak, lakrits i choklad och rullat i lakritspulver och chokladmandel rullat i hallonpulver .
Fast det är uppätet nu...
*
För övrigt handlade jag ett par ballerinaskor i brunt skinn, fläeskesvålar, och lite annat smått och gott.
En del av inköpen kräver att jag "gör" något med dem innan de kan visas här, så jag får återkomma.
Det gäller t ex ett tyg och några smyckedelar...
*
Nästa gång kommer en efterlysning.
Jag behöver lite hjälp...
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Nämen, här har man missat en Köpenhamnsresa! Dit vill jag ju åka igen, har inte varit där sedan jag var typ 14, och inte fattade det här med hur mycket det finns där i inredningsgrejer...

2014-05-08 @ 21:13:36
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0