Dagen efter

Det var så roligt igår!
Jag är så tacksam för alla garnentusiaster som kom, om så bara för en stund!
Här ses de flesta av oss fullt upptagna...
I bakgrunden
Carinas fina garner av ull, lin, mohair  kidsilk m m
*
Anna hade med sig förvaring samt ett viktigt budskap:
;-)
Som medarrangör fick jag en present:
I den hoppas jag alla mina rundstickor passar.
*
Jag stickade faktiskt inte en enda maska igår.
Jag monterade min tröja.
Som blev färdig!!!
Stickad på nr 5 av garnerna opal från W & F Zwerger, Inca alpakka samt
"trasgarn" som jag tyvärr tappat namn och etikett på.
Jag har stickat enligt den här principen och det funkade lika bra den här gången.
Trasgarnet är trätt i hålvarv och runt halsen virkades av dubbelt trasgarn.
*
Tack igen:
till Å och C på biblioteket för att vi tillsammans lyckades!
Till Carina och Anna som hade fina workshops.
OCH TACK till er som kom!
 
Ska vi göra om det till våren?!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie Johansson

Tusen tack för en jätterolig dag 😀
Kul att få lära sig nya tekniker och att få träffa så många trevliga människor.
Jag har gjort reklam för detta på både FB och Instagram under mitt arbetsnamn virkostickmaja.
Jag tycker absolut att vi kör till våren igen 😀

Svar: Då kollar jag upp dig på FB :-)
Cicci H

2014-11-17 @ 00:21:42
Postat av: Karin

Vilken läcker tröja, och fräcka detaljer med trasgarnet, och sen en härlig färg!
Kramar Karin

Svar: Tack tack! Alltid svårt att få rätt nyans på bild, men den är i den allra vackraste turkos du kan tänka dig :-)
Cicci H

2014-11-17 @ 22:05:22
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0