Orange 2-årsdag!

Orange är min allra finaste färg.
Den som jag tycker bäst om alla kategorier. Hela tiden.
Petig med vilka nyanser av orange som är "rätt".
Här följer några exempel, även om jag är ganska säker på att färgåtergivningen inte blivit rätt
varken på foto eller i webläsaren...
*
 Men ni kanske kan tänka er eftersom ju alla vet hur en apelsin ser ut - och utgår ifrån det!
Klänningen är lite mörkare, med aningens dragning åt terrakotta.
*
Dessa raringar har jag fått av bästa Myggan, men de är tillverkade av hennes syster Froggen
*
Vår båt, en dam från 1974, har ju den ädlaste av färger ;-) och det har blivit lite av en sport för mig
att ha detaljer som passar henne. De stora grejerna som sprayhood och dynor är beige, men annat
kan jag spinna loss på!
Filtar, smörknivar å sånt. Ja, ni fattar.
Vännerna ler när jag köper Port Salut...
*
Portmonnän i allra mjukaste nappa. (Köpt i Köpenhamn)
Praktisk som få jag har sett: upptill knäppning= 2 fack.
I botten ett fack med dragkedja.
Och en platt och trevligt orange handväska (nyss inköpt i Turkiet, reseberättelse kommer inom kort)
att hänga "tvärsöver" som jag gillar (händerna fria),
flera fack invändigt och ett på baksidan.
*
Varför nu denna kavalkad av favoritfärgen?
 
Hmmm.
 
Det är någons födelsedag idag!
Bloggens 2årsdag!
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag älskar ditt orange inlägg!!!!

Svar: Tack! Och vi älskar orange :-)
Cicci H

2014-09-12 @ 22:45:18
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna Lennartsdotter

Haha! Du är ju helt galen. Såklart att båten är orange också. Får mannen och sonen vara som de vill? =)
Jag är myyycket avis på portmonnän.
/Anna

Svar: Vilken tur att jag har en fin vän som du fast jag är "galen" ;-) Och det där med orange blir allt värre... snart har det tagit över helt mohahahhaaa.....
Cicci H

2014-09-13 @ 10:08:46
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Gunnel

Glömde att gratta dig till bloggen. Blev så fascinerad av allt orange du visade eftersom det är min älsklingsfärg. Kram

2014-09-13 @ 14:22:45
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Karin

Jag skrattar också (tyst) åt din orange Port-Salut!
Grattis till dig att bloggen fyller 2 år!
Kram Karin

Svar: Jamen det bjuder jag på :-)
Cicci H

2014-09-14 @ 21:18:06
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0