Tjurruset 2014

Den 10 februari anmälde jag mig.
Igår sprang jag Tjurruset 2014 - i Karlstad. Där solen alltid skiner!
Vilken dag det var!
Här finns ett bildspel från ett par av gyttjegroparna.
På facebook och Instagram finns massor med bilder och filmer
från tävlingen.
#tjurruset och #tjurrusetkarlstad t ex.
*
Min uppladdning hade varit bra till semesterns slut, men sen tog det stopp.
En infekterad tå, med både antibiotika och lite skärning i, en rejäl förkylning och
magproblem efter Turkietresan ovanpå det.
Ingen träning av något slag på 4 veckor...
Mitt mål blev alltså att ta mig runt utan att behöva bryta.
*
Jag var lite nervös, men taggad att komma igång.
Det var toppenväder. Tur, för man blev inte kall i gyttjebad och vattenpölar.
Loppet innebar löpning över åker, genom skog, över stockar och stenar. Ner i diken som hade gyttja
så seg att skorna nästan blev kvar, lösare gyttja som var lättare att springa i.
Klättra på halmbalar över en container, springa över än det ena och än det andra, vada i lårhögt vatten,
bli skrämd av smällare/skott från skjutfältet intill, passera rökmaskiner och röda nödbloss m m.
Vätskekontroller och lite musik fanns det oxå utmed vägen.
Det var en sanslöst rolig löparfest med pepp och hjälp av medtävlare!
Tävlingsglädje!
Blött och skitigt.
Det var lika bra att klä av sig inne i duschen.
Här är jag!
Mycket stolt och glad efteråt!
Och väldigt trött.
920 Cecilia Holm       1194 NMT Jönköping 1:46:15.8 53:22.0
Tänk att det kan vara så kul att skita ner sig!
Belöning blev en god middag med vännerna från NMT som gjort mig sällskap: J som sprang på 1.37
och C som var moraliskt stöd och fotograf (som skulle varit med, men tyvärr har problem med sin nacke).
*
Enda synliga beviset är lite svullet kött. Jag törnade emot en rot under vattnet som inte syntes.
Har inte ont någonstans förutom trötta fötter.
Tänk vilka påfrestningar kroppen klarar av!
Och bevisligen tycker om! ;-)

Nästa år är jag där igen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Grattis till att ha genomfört loppet. Vilken tid du än sprang runt på så är det ju kanonbra gjort att ta sig runt. Jag hoppas att knät inte gör så ont som det ser ut att göra.
/Anna

Svar: Ingen fara alls med benet. Bara ömt som ett blåmärke.
Cicci H

2014-09-14 @ 20:48:36
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: catharina på bibblan

Jag är jätteimpad!!!! Bra jobbat!

Svar: Tack tack! Det var verkligen otroligt kul!
Cicci H

2014-09-15 @ 12:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0