1:a advents glöggmingel

Nu känner jag att julen börjat sitt intåg. - 10 grader, en decimeter snö. Fin första advent!
I ett fönster hänger denna stjärna. Mitt allra käraste och viktigaste julpynt!
Den har hängt med från mitt flickrum och dit jag flyttat sedan dess.
Den är i guldpapper med röd insida och jag vågar inte slå ihop den längre.
Jag kommer fortfarande ihåg känslan i barndomen, att ligga i min säng och titta på den när jag skulle sova.
Det varma skenet.
Min mamma hade köpt den ett (eller två?) år före min födelse.
Nu är jag 45...
 
Ett litet, men naggande gott glöggmingel har vi haft under eftermiddagen.
Pepparkakorna är köpta och lussebullarna blev flätade längder av Arlas recept med kesella.
Recept på muffinsarna och mintkyssarna kommer snarast.
Den här söta tomteparaden är centergodisar i rulle med vispad grädde och hallon.
Jättelätt och jättegott!
 
adventsglädje!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0