Shopping på tyska

För mig som matlagningsintresserad är det roligt att botanisera i helt vanliga mataffärer när man är på resa.
En del kanske man hittar här hemma oxå numera men...
Bockwurste korv är tydligen gott, så det vill jag prova.
Brödet heter "Harri Knolli" och är ett mumsigt potatisbröd.
Goldsaft, mörk sirap, var vi skickebud på till goda vänner och testar ju såklart egen.
Christmas Collection av YogiTea, 12 smaker, gick inte att motstå!
Crazy Colours är hushållsfärg i 6 olika färger i pulverform! Kul!
2 smaksatta senap! Alltid gott i såser och dressingar. Dessa var en dragon och en blandade örter!
Chokladhjärtana är små pepparkakor! Mmmm!
Sist men inte minst: choklad! Aero är mjölkchoklad med luftbubblor.
Tror den har funnits här oxå, för länge sen...
 
Doftljus. En förbrukningsvara man inte kan ha för många av.
De vita kluttarna i förgrunden är av vax som man t ex har i botten på blockljus så de
står stadigt på en ljusbricka.
 
Mörkbrunt ullgarn, vinrött fulgarn som ändå var mjukt och gött att klappa.
 
Och nu: mohairgarn som är melerat i så vackra färger!
Mina favvisfärger: orange, förstås, lila, grönt och turkos.
Våraktigt, men om jag stickar nåt under vintern är den redo för användning till våren!
Framförhållning kallas det väl?
Priset?!
Ennnndaaaast 15.79
 
Euro.......
En liten tröst att det är 400 m.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0