Höstfärger

En höstdag när solen skiner från klarblå himmel och med den alldeles rena, klara och höga luft som bara finns på hösten, är en dag som kan mäta sig med vilken fin sommardag som helst. Enligt mig alltså. Min absoluta favoritfärg är orange, det vet alla som känner mig! ;-) 
Den finns i överflöd i många fantastiska nyanser under denna årstid!
Därför är det inte svårt att förstå att jag under Ölandsveckan i somras köpte med mig 2 härvor av detta handfärgade garn som är Colinette mohair. Färgen tror jag heter October Afternoon och bland det vackraste jag sett i garnväg!
 
Bilden har jag lånat från Yllotyll
 
Det blev en trekantssjal av enklaste slag eftersom garnet gör sig bäst såhär.
Stickor nr 15.
 
Jag avslutade med ett varv löst virkade fastmaskor och en glaspärla i varje hörn som ger fin tyngd.
Jättenöjd!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0