Vårtecken

Igår när jag satt ute i solen hörde jag fågelkvitter. Det är ju ett säkert vårtecken.
 
Idag såg jag två till. En bil som körde nercabbat... Fast det måtte varit kallt! Påklädd var han med tjock mössa långt ner i pannan och över öronen, men solen sken och han log! Säkert en premiärtur.
Och sen har vi ju motorcyklarna. De är oxå vårtecken, tycker jag.
Där klär man åtminstone på sig, för man vet hur kallt det kan vara.
Och sen har vi det ultimata vårtecknet, för mig.
Nej, jag menar inte olika slags blommor som visar lite grönt eller andra färger i snåren.
Nej, inte bara ben heller, eller tunnare kläder.

Jag tänker så här: när kommunen bestämt sig för att det inte kommer mer snö: då är det vår!!
Japp. För då sopar de gatorna rena från sand och grus! Jippie!
DÅ är det vår på riktigt!

Vad har ni för vårtecken?

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

När man kan ta en kopp kaffe mot en solig vägg och man får sällskap av ett gäng galna höns. Då är det vår. =)
Jag ser i förra inlägget att "mumien" har fått lite ny färg. Så fin den blev. Man får med sig både fikat och sticket på samma gång.
Jag hoppas att vi syns på fredag.
/Anna

Svar: Ja, jag är så glad för den! Hoppas halsontet går över...
Cicci H

2013-04-02 @ 22:22:05
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Karin

Vårtecken för mig är lärkan och tofsvipan, eftersom jag/vi är tokiga i fåglar. Båda har jag sett och hört, så hos mig är det vår nu.
Tack för fina lästips, noteras, och ska försöka få tag i dessa på bibblan.
Kram Karin
PS Jag lägger in din länk i min länklista, hoppas att det är OK.

Svar: Är inte bra på att skilja de olika lätena, känner dock igen några när jag ser dem! Jag tackar och bockar.
Cicci H

2013-04-03 @ 17:46:34
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0