Sommartoppen

Egentligen är det ett namn på ett numera insomnat radioprogram (som de yngre inte har en aning om).
Numera är sommartoppen för mig en topp som jag knåpat ihop. Och detta när det hade gått
nästan eoner av tid sedan jag senast sydde ett klädesplagg till mig själv.
Allt berodde helt enkelt på att TYGET plötsligt fanns där, och jag blev tvungen att prova.
Hur svårt kan det va?!
Det var det inte, och jag är mycket nöjd över hur den blev. Använder den så ofta jag kan utan att omgivningen ska tro att det är den enda snyggplagg jag har...! :-)
Det är det förstås inte, men vissa plagg känner man sig extra fin, snygg eller bekväm i.
Och det är bra känslor.
Vill påpeka att tyget egentligen är ganska o-mig eftersom jag oftast använder, iochförsig kläder med starka färger, men sällan mönster.
Den är i ett tunt tyg, med fint fall som inte ens behöver strykas. Perfekt för resa alltså.
Halterneckmodell med breda sidenband i midja och hals.
*
I garderoben finns en topp som jag ritade av och använde som mönster.
*
Lite snyggt med solbränna oxå.
 
*
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Den är supersnygg! Tror att jag måste göra mig en egen. =)

2013-08-02 @ 07:22:04
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: makeityourownelin

Åå så himla fin och enkel ser den ut också.
Extra fint blev det med valet av sidenbandet:)

2013-08-03 @ 17:36:55
URL: http://makeityourown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0