Byta fönsterbräde

När vi köpte vårt hus för ett antal år sedan gjorde vi inte nån stor renovering av köket
eftersom det funkade fint som det var (och annat hade högre prio).
Men allt var 1970-tals brunt och extremt mörkt...
Dock målade vi om i klatschigt grått i två nyanser.
Då klädde jag även om en bänkskiva med självhäftande plast som ser ut som marmor.
Nöjd med detta.
Under en längre tid har jag tittat snett på fönsterbrädet...
Orka slipa och måla om det fula...
Ja! Självhäftande plast!
Dessutom finfint om man spiller när man vattnar.
(det där vet jag mycket lite om eftersom det är Storseglaren som sköter det hos oss)
 Så här såg det ut. Ganska ok, tills...
 
 ...man tar bort pyntet. Flagor och ojämnheter hela vägen.
 
Såklart fick jag slipa och målartvätta för att det skulle bli slätt och rent för plasten att fästa.
Allt lades ut och det blev två skarvar så det mönsterpassades.
     Stekspade funkade fint att släta ut eventuella luftbubblor med.
 
   Det går bra att skära/klippa upp lite i taget av skyddspappret på baksidan.
 
  Med vass hobbykniv skar jag åttondelar och tryckte ner i hålen. Hålen är sedan tidigare
borrade i fönsterbrädan
för att varmluften från elementet ska kunna cirkulera.
 
Nu känns det lite fint igen!
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Laila

Mycket snyggt. Och vilken härlig soffa du verkar ha framför fönstret! Fick mig att längta ännu mer efter en - får se till att komma i väg på lite soffjakt i sommar...

Svar: Ja kökssoffan gillar jag skarpt! Kanske den behöver målas...
Cicci H

2013-07-07 @ 23:50:24
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0