I love Hjo

Puh!
Goa brorsfrun frågade om jag ville hänga med till Hjo idag.
Och nu har vi varit där...
Hela parken, under varenda gran står utställare och hantverkare av alla de slag.
Några lika samma, finns det också.
Glasfusingsmycketillverkare fanns det en handfull av.
Tomtar, både dessa mjuka och andra i keramik.
Halmhästar till vänster med yvig man.
Halmbockar, till höger har satt sig på bakhasorna.
Å dessa fantastiska klot! Hon hade även gjort fåglar i denna mosaik.
Allt lika snyggt och välgjort.
Ringar som fyllde hela handryggen!
Många som hade även gjort smycken av gamla silverbestick.
 
Dalkullan som gjorde grejer av människohår fanns det bara en av.
Brudkronor och stringtrosa.
Jag uppskattar skickligheten och kunnandet, men tycker att det är lite - läskigt -
att det är gjort av hår...
*
Köpte jag nåt då?!
Dessa origamikuvert till presenter, små örhängen...
...trådbollar i metall...
... och några böcker (ej på marknaden utan i en bokhandel).
*
Hade en toppenfint och hoppas att C hade det lika gott idag som jag!
*
Mässan håller på t o m söndag om du är sugen.
Ja visst ja: 80-talet ringde till en utställare och ville ha sina trätulpaner tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Trixiyo

hejhej... jag har nu bestämt nästa stickpicknick träff..det blir på onsdag den 17.e kl 16. Denna gången ses vi vid vätterstranden vid volleybollsplan.. min tanke är att sitta på gräsmatten nära parkeringen så man inte får sand i garnet =) Vill man bada kan man passa på..
är det dåligt väder ses vi på johans cafe samma tid.
/Trixi

Svar: TACK! Jag lägger ut detta som ett eget inlägg här och hoppas på ännu större spridning :-)
Cicci H

2013-07-12 @ 23:31:26
URL: http://trixiyo.blogspot.se
Postat av: Maria/pysseldagar

Stringtrosor i hår känns sådär! Själv snor jag jämt J:s kallingar;))
Oj vad jag blev retad på möhippan för 9 år sen när jag blev kidnappad och var tvungen att byta om till fylkings rosa joggingoverall:-D
Hade J:s boxer på mig under kläderna. Det var även det största ämnet på bröllopet sen:))

2013-07-14 @ 09:48:26
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0