Ny köksleksak

Jag har tittat. Suktat. Läst bruksanvisningar. Tyckt att de varit för omständiga. För dyra.
Men nu har jag gjort det: köpt en glassmaskin!
Mums!
Tänker att det kan vara mindre onyttigt om man gör själv. Från grunden.
Javisst, en massa grädde och socker.
Men inget konstgjort så långt ögat når!
 
Den här var bra. Bara att vispa kalla ingredienser och ner i den förfrysta behållaren
som sen kan jobba för sig själv och göra GLASS!
Effektiv arbetstid av mig (eller Sonen som gjorde det mesta) max 10 minuter.
+ tiden maskinen jobbar själv
Glass på gång!
*
Det är ju så här det ska vara.
Grädde, ekologiska ägg, socker och jordgubbar plockade från egna trädgården!
*
Nu väntar vi på att björnbären ska mogna.
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Glassen ser god ut, och att man VET vad den innehåller, förhöjer det hela!
Russin som jag älskar i musli, innehåller MYCKET bekämpningsmedel. Varför läste jag det????
Kram Karin

2013-07-20 @ 18:50:33
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0