Jag stickar

När man som jag hoppas på sol och värme hela långa sommaren kan det passa bra med en luftig topp.
Både fram- och bakstycke är klara så här långt.
Garnet är nån slags bomull och är lite "knutigt". På det glada 1980-talet när stickning var hetare än hett
fanns det liknande som hette Fidji om nån kommer ihåg?!
Nu ska jag bara bestämma mig för:
A) hur halsringningen ska bli
B) om det blir en bra "vinge" som ärm eller om jag behöver sticka nån slags ärm
samt
 hoppas att A och B blir bra och rätt vid första försöket så jag slipper ombestämma mig...

Kommentarer
Postat av: Laila

Nog minns jag de garnet alltid... Mamma fick mycket garner/restgarner förr som hon stickade och skickade till behövande. Hon fick MASSOR av sånt garn i olika fäger - och ingen av oss tyckte det var kula tt sticka i... Hoppas att detta är roligare, ser lite "jämnare" ut. Lycka till med filurandet av fortsättningen.

2013-06-12 @ 22:20:35
URL: http://garntrassel.wordpress.com
Postat av: Maria/pysseldagar

Ja det kommer jag allt ihåg:)

2013-06-13 @ 06:53:19
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0