Räkmacka som heter Duga!

Om jag är för mig själv. Om jag är sugen på något riktigt gott. Om jag inte vill laga mat. Om jag ....
Det här är en räkmacka som täcker alla anledningar.
Det här är en räkmacka du inte behöver några anledningar för.
Om du orkar skala ett gäng räkor och rosta bröd - då ska du prova den här:
Till en person, en rejäl macka behövs:
så jättemånga räkor du vill ha och orkar skala (räkor utan skal eller i lag smakar inte lika gott...)
Bregott
34% creme fraiche (inte light, blir för tunt i både smak och konsistens)
röd caviar (jo, det funkar med svart också)
en skiva bröd att rosta
 
Skala räkorna. Rosta brödet. Bred på bregotten. Bre ett lager creme fraiche ovanpå.
Bre på caviaren över det.
Toppa med alla räkorna!
Ät och njut omedelbart medan brödet fortfarande är frasigt!
 
I vanliga fall har jag ingenting till men "gjorde mig till" med tomater för fotots skull ;-)
 
Vad sägs!?
Räklyx!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bittan

Mmmmm det såg gott ut . Måste testas med rom .
Kram Bittan

2013-06-07 @ 20:54:03
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/
Postat av: Myggan surrar

Nu blev jag hungrig och måste nog fixa lite frukost. =)
/Anna

2013-06-08 @ 07:40:14
URL: http://designmosquito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0