Fuerteventura del 3

Jomenvisst är maten halva nöjet när man reser!
För mig ialla fall!
Borde kanske testat nån paella, men det hände inte denna gång.
(Har ätit det förut så det låg inte högst på prio-ät-listan)
 
Här ser ni ett fat för 2 personer med flera olika sorters fiskar, musslor och räkor.
Samt de übergoda saltkokta potatisarna med skal man kan få till varje rätt istället för pommes eller ris.
Här hänger ett spett med blandade köttslag samt paprika och lök.
Grillad paprika är ju mums för hungrig mage!
Och ett gott rött vin till det!
Jaaadå!
Här blev jag även lycklig över desserten: en creme brüleeeeee.
Med en oväntad, men ack så god twist av kanel!
 
Under veckan firade vi Seglarens födelsedag. Han bestämde tapas. Och tapas det blev.
Totalt fick vi nog 11 rätter. Allt från liten tomattoast, kanariska saltkokta potatisar med mojo rojo (röd sås) och getost, både kall och varm, baconlindade dadlar... På bilden ses från vänster små gröna grillade paprikor samt fingertoppsstora, hela, friterade minibläckfiskar, och till höger ses....
Ingen aning, inte kompis med kameran och ser inte vad det är...
 

Kommentarer
Postat av: friskyfrog

Egentligen är jag inte så mycket för stekande sol och solsemester, men mat. om jag får välja blir det absolut medelhavsmat och väldigt gärna fisk och skaldjur. Mumms! Med tanke på vad du är förstår jag att du gillar matdeln på semestern.
/kram

2013-03-19 @ 19:07:31
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.se/
Postat av: basebollivet.blogg.se

men jisses så gott. jag blir hungrig.

2013-03-19 @ 19:30:12
URL: http://basebollivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0