En alldeles särskilt fin Måndag!

Förutom den envisa förkylningen som har nåt slags varannandag-schema hos mig så har
detta varit en Toppen Måndag! :-)
Hade finfina utvecklingssamtal med Sonens lärare.
Stolt!
*
Har haft en jättetrevlig träff på biblioteket med 10 andra handarbetsfrälsta Qvinnor!
Myggan log vi lite åt när hon provade sina nya rundstickor - för strumpstickning!
 
Förstår ni hur små de ÄR!?
Stl 2 1/2. Längd; har ingen aaaaaning. Korta gissar jag.
'
Och till sist; man ska inte bry sig så mycket om materiella saker, jag vet.
Men ibland så är det svårt att låta bli.
Sedan några månader har jag ibland bett om ursäkt för dålig bildkvalité eftersom
det har varit den lilla, gamla kameran som jag använt:
Lätt att använda? Javisst! Men drar massor av små batterier
och jag får inte till de fina närbilderna...
 
Allt beroende på att den här kameran försvann...
En vinterdag i februari tror jag...
Har letat ny och börjat ringa in vad som kan bli ny följeslagare.
Jätteledsen och letat på så många ställen utan resultat. Tyvärr.
Satte upp anslag på jobbet om den förlorade tingesten.
Min (Vår) Pentax.
 
Och ingen blev väl gladare än jag idag när en av jobbarkompisarna kom
och frågade: -Är den här DIN?!
- Ja, men hur...??????
Den låg i en buske.
Häromdagen vårsopades det. Och det vet ni ju hur mycket jag gillar sopningen! Ett säkert vårtecken!
Troligt är att kameran ramlat ur väska eller ficka, legat i snön under vintermånaderna, i sitt fodral.
Kom fram nu efter sopningen.
"Det som göms i snö kommer upp i tö!"
Batteriet var ännu 2/3 fullt och allt funkar fint!
Har ju tagit de två översta bilderna här med den för att prova.
 
Hur glad är jag på en skala!?
Hur ska jag kunna tacka honom!?

Kommentarer
Postat av: Karin

Ibland har man tur!
Kram Karin

2013-05-06 @ 20:56:33
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Myggan surrar

Haha! Visst var stickan fånig, 23 cm lång. Men efter att testat lite till här hemma så ska jag nog ge den en chans till.
Jag blir lika förundrad varje gång jag träffar nya stickmänniskor. Så härligt fantastiskt med all inspiration man hittar.
Kram!

Svar: Javisst är det roligt! Tänker också att vi borde ses utanför våra resp stickcaféer.
Cicci H

2013-05-06 @ 21:42:41
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Queen of Kammebornia

Hurra säger jag!

2013-05-06 @ 22:01:19
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0