Mors Dag med hembakat knäcke

Vi bjöd hem svärföräldrarna på middag!
3-rätters.
Jag dukade med denna rutiga, handvävda ullduk. Inhandlad på second hand för en spottstyver.
Den är så fin och färgerna gör mig väldigt glad!
Det är på second hand man kan fynda snyggt, handvävt.
 
Till förrätten bakade jag ett makalöst gott och snabbgjort fröknäcke.
(Som dessutom är glutenfritt)
Receptet kommer från Risenta men står på baksidan av påsen när du köper majsmjöl. 
Effektiv arbetstid ca 5 minuter.
I receptet står fänkål, men det smakar jättegott ändå om man inte har det hemma.
Förrätten var Serranoskinka, stekt haloumi, pinjekärnor, olivolja - och knäcket.
 
Varmrätt: ädelostrisotto och fläskfilé.
Dessert: crème brülee (som smakade ok, men tyvärr inte optimal i konsistens, för att uttrycka det snällt)
 
Men jag hoppas svärföräldrarna tyckte det var ok ändå.
Svärfar verkade gilla knäcket, så han fick med sig de som var kvar... :-)
Imorgon gör jag nya.
 
Nästa gång ska jag visa mitt uppdrag, som jag hintade om häromdagen. Nu är det klart!
 

Kommentarer
Postat av: Bittan

En trerätters är väl aldrig fel ....oavsett konsistens på creme brulen :-)))
Själv har jag landat i soffan med ett glas rose i ena handen och datrn i knät efter en låååång jobbhelg. Det är inte fel det heller :-)))
Ha en fin start på veckan.
Kram Bittan

2013-05-26 @ 21:31:32
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/
Postat av: Maria/pysseldagar

Ser gott ut som vanligt. Vad är det för uppdrag? Väntar med spänning:))

2013-05-26 @ 23:08:40
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0