Nu blommar det!

 
Storseglaren säger att jag är ett tomtebloss...
Jag får en massa idéer som jag full av entusiasm gör inköp till, läser på, övar och sparkar igång...
Ofta tröttnar jag sedan, efter ett tag.
För att jag hittat nåt nytt att sätta tänderna, eller händerna i !
På det viset har jag målat porslin, målat tavlor i akryl, gjort smycken av silverlera,
nåltovat ull med mera.  Hur skulle jag kunna ägna min tid åt bara en eller två saker när det finns
så oändligt mycket spännande att prova!?
Jag kan lite om mycket... :-)
Men är kanske å andra sidan inte riktigt jättebra på nåt...
MEN, några saker återkommer jag alltid till: virkning, stickning och symaskinen.
Nåväl.
Jag sätter ju frön också. På vårkanten. Snart ska jag fröså i utelanden också.
 
Dock har jag inomhus några överlevare.
Förhoppningsvis fler, men det kan jag inte visa ännu ;-)
Här har vi solrosskott!
Hurra!
 
Och den här, min favoritsort, de flesta färger gångbara.
Den här blommar om, för det kan jag faktiskt få dem att göra!
Det var till och med 4 blommor nyss...
 
Nu är det långt kvar till nyår, men för några år sedan gav jag mig själv ett nyårslöfte:
att alltid ha färska snittblommor hemma!
Det behöver ju inte vara stora eller dyra buketter heller.
Det var ett roligt löfte som var lätt att hålla!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Men då är vi lika, för jag är också en sån där som kan lite om mycket och inte är jättebäst på något. Här fröas det också, vi får väl se vad det blir av det. Det där med prepositioner är inte lätt, på eller i eller åt eller till.... Folk har en tendens att säga: jag köpte det och det på Ullared. Det är fel på alla håll och kanter. Jag ska hälsa på sonen som bor på Malta :-)

2013-05-02 @ 19:20:11
URL: http://eva-hudin.blogspot.se
Postat av: Bara anna

Jag och dottern har med satt solrosfrön och jisses vad de växer! Första gången jag har satt fröer inne så jag funderar på hur jag ska gå tillväga med dem sedan. Plantera dem i större kruka och sätta ut dem eller? Hur gör du?

Svar: Om de överlever ska de sättas ut i kruka. Har några krasse som jag tänker plantera ut så fort nattfrosten försvunnit... Och solrosfröna också förstås.
Cicci H

2013-05-02 @ 23:05:01
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Maria

Men så lika vi är!!!!!!! In i olika projekt hela tiden för att sen tröttna och hitta på något annat:))

Svar: En kan ju inte göra på annat sätt när det finns så mycket man vill testa :-)
Cicci H

2013-05-02 @ 23:21:33
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0