Tapaskvällsmat

De e mycke nu...
Av någon anledning så har årets November blivit min mest uppbokade månad i mannaminne.
Mest roliga saker tackochlov, men ändå lite för lite tid till att "bara sitta och sticka" till exempel.
Nåväl, lördagen hade bestämts att träffa goda vännen A som jag inte hunnit umgås med
på alldeles för lång tid.
Vi bestämde gemensamt tapasknytis.
Oh, my god, vad gott det blev och vad  trevligt vi hade! :-)
Därför vill jag självklart dela med mig av godsakerna!
Det här hade hon gjort i förväg:
jordgubbar som passeras och blandas med jordgubbssaft och fryses in
Häll upp vitt vin (eller nåt alkoholfritt alternativ) och skeda ner lite jordgubbsfrys.
Himmel så gott!
Och nu var det inte ens en varm sommarkväll.
*
Sen blandade vi friskt:
Tågordning från övre vänster och framåt, nedåt i bilden:
gröna fatet: stekt halloumi
blå form: stekta kycklingbitar
ett grönsaksfat
vit oval form: romansalladsblad fyllda med räkor liggande i sweetchilisås
fyrkantig form: tortillachips med salsa och ost
vitt ovalt fat: färska dadlar fyllda med ädelost och valnötter
+
baguette
smördegssnurror med soltorkade tomater
längst till höger: västerbottenpaj
samt:
Nu har jag inte bett A om lov att sprida receptet, men jag kan inte tänka mig att hon misstycker.
Coctailtomater läggs i en ugnsform.
Skiva lite rödlök och häll på olivolja med citron, en skvätt balsamvinäger
och en gnutta socker.
Värm på en stund i ugnen!
Hej du, så gott det var!
*
Så där satt vi och mumsade långt efter vi var mätta.
*
Det hade vem som helst annan mänska oxå gjort.
Jag lovar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Borgmästaren

Härlig middag du verkar ha fått. Bra tips med jordgubbsfryset!

Postat av: Tina

Tack för titten hos mig. Vilket kalas, tapas är ljuvligt gott o tomaterna mmmm, de måste jag testa. Kramisar Tina

2013-11-19 @ 22:23:53
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0