Marinerade kronärtskockshjärtan

Fredagsmys!
Betyder ju olika för oss alla. Här är ett förslag.
Att plocka ihop tapas till en kvällsrätt är både snabbt - och väldigt gott tycker jag.
 
Förslag på vad du kan ha:
KALLT
som bara läggs upp, eventuellt skärs i munsbitar:
ölkorvar valfri styrka och smak
coctailtomater
oliver, gröna - svarta
rökta räkor
aioli
serranoskinka
marinerade kronärtskockshjärtan (recept nedan) 
tapenade + crostinis
färska dadlar med ädelost och valnöt i
*
VARMT
revben eller kamben
linda bacon runt färska dadlar  och stek
olika kryddiga korvar med mycket smak
vitlöksbröd
halloumi (ost)
*
Mumsa på!
 
Här kommer receptet på marinerade kronärtskockshjärtan.
De vinner på att få stå till sig nån timme eller så.
1 burk hjärtan
2-3 vitlöksklyftor
knappt 1 tsk chiliflakes
1-2 dl olja, oliv t ex
*
Finhacka vitlöken och blanda övriga ingredienser.
Låt stå.
 
     
 
Vilka tips kan ni ge mig på tapas, som jag kan äta nästa gång?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jennie Bergius - färg och kärlek

Mums! Jag har bara ätit tapas en gång men minns att det var väldigt gott :)

<3 Jennie

2013-09-27 @ 11:16:12
URL: http://bergiusjennie.blogspot.se/
Postat av: Tina

Mmm älskar kronärtskockshjärtan, men har svårt att hitta bra recept, så det här tas tacksamt emot, mums vad gott. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

2013-09-29 @ 08:52:08
URL: http://home2tiny.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0