Virkad påskkyckling

Jag har virkat min första påskkyckling.
och det vill jag bara ha sagt med en gång:
det här är inte vilken påskkyckling som helst.
Jag är så stolt och nöjd över Hen
(som ju passar bra både som ickekönsbestämt samt som det engelska för Höna)  :-)
Nu var jag visst stolt igen. Det är ju en underbar känsla jag skulle kunna vänja mig vid.
Visst är hen söt?
Virkad i 8/4 bomullsgarn med två fötter och en näbb. Ögonen är sydda av vit och svart filt.
Kycklingen är för liten för en kam upptill, men lite lurv finns det allt.
*
Hmmm. Tänker läsare av bloggen. Söt. Jovars. Men speciell? Kanske inte.
Men jo. Jag vidhåller.
Titta bara:
Vem mer kör omkring med en påskkyckling på dragkroken?!
*
Så:
nu hinner alla vänner av garn och virknålar göra egna till påsk!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Så söt!
Kram Karin

2014-04-11 @ 08:53:37
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Fröken Fräken

Asså, sicken spexare! Men ska den sitta där kommer den väl bli smutsig? Jag tror du får virka en pool till.

Svar: Jag trodde den skulle bli smutsigare än den blivit. Premiärturen blev i regn så tofsen slokar numera. Kanske inte nån pool, men en nyckelpiga när påsken är slut?
Cicci H

2014-04-11 @ 21:18:47
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Urstarka Jag

Haha, vilken cool!!
Har ingen dragkrok tyvärr… Kanske ska sätta en på mannens bil ;)

2014-04-16 @ 11:18:52
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0