Varmröd ponchonette

En ponchonette har sett dagens ljus - och redan hunnit resa lite.
Den fick följa med till London, men behövde inte användas där eftersom det var värmebölja där oxå.
Färgskiftningarna är större i direkt solljus än när man använder den.
Den lite mer mättade färgen är ett akrylgarn. Vackert i lyster och mycket mjukt och skönt.
Köpt i Tyskland och tyvärr ett nystan för lite...
Mönstret på den lilla delen är en schackruta av räta och aviga. Lite mattare/blekare i färgen=ullgarn.
Ett virkat varv av fastmaskor runtom alltihop.
Mönstret är till större delen 2r och 2a, med byte varje varv som en slags mosstickning.
Det jag inte räknat med var den extra randningen som blev.
Och så kan den ju förstås användas som en helt vanlig halsduk.
*
  

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Mycket snygg! Jag har precis gjort klar min stortröja som påminner om en poncho. Det är bara blockningen som återstår. Ha det bra.

2014-08-15 @ 10:09:32
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lina

Vad fin! Och med de olika mönstren så händer det ju lite! Har du kommit på den själv eller finns det ett mönster? Kram

Svar: Tack, tack! Vad roligt att du gillar! Jag skrev nog rätt noga hur jag gjorde. Vill du att jag lägga ut mönstret här?
Cicci H

2014-08-15 @ 11:12:07
URL: http://milinaspyssel.blogspot.se
Postat av: Anna Lennartsdotter

Vilken fin! Jag gillar färgen. Att sticka mönster gör ju "transportsträckan" mer uthärdlig. Och det blev snygg också. =)
/Anna

2014-08-16 @ 08:11:49
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0