En kortare kjol

Jag har ingen aning om det är åldern eller benen - eller ren självbevarelsedrift:
men jag tycker det är svårt att hitta kjolar i "rätt" längd.
Jag kan ha en kortare, med tights under, men annars.
Och det är så svårt, för det blir lätt tantigt.
Jag är inte tantig nånstans.
Den här är svart med våder.
Egentligen inget fel på den. Sitter bra upptill, men är nog för lång.
Så det är väl bara att sätta saxen i den...
Nu är den mycket bättre i längd och dessutom lite färggladare.
Jag har en svart kjol till, så därför fick den här lite garnering när jag ändå höll på.
Tänk så lätt det är att förändra kläder man har hemma.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Jag håller med, kjollängder är jättesvårt. Man vill ju inte se tantig ut, men inte heller så folk tror att man klär sig som ungdomarna. Det beror lite på vad det är för kjol. Finkjol, strandkjol eller vad det nu kan vara. Jag tycker att du har hittat rätt. =)
/kram

Svar: Tack! Jag tror den kommer bli väl använd. Och så kan jag ju sy egna från start också.
Cicci H

2014-07-15 @ 22:50:05
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Anna Lennartsdotter

Jag har samma problem. Hemma i trädgården är det ok med kort. Bland folk vill man ju se lite vetig ut utan att vara tant. Långkjol är ett ganska nytt fenomen för mig. Man känner sig klädd och man slipper raka benen. ;)
Din kjol ser ut att ha en perfekt längd. Och vad snyggt med dekorsömmen.
/Anna

Svar: Långa kjolar är också snyggt, jag gillar dem också. Men det är inte alltid man vill ha det.
Cicci H

2014-07-16 @ 07:39:02
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Karin

Kjollängd nr 2 passar dig bra! I den är du absolut inte tant! Snyggt och kul med färgerna på dekoren!
Kramar Karin

2014-07-18 @ 18:08:45
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0