Davidsstjärnor

Nu har jag sträckläst den femte boken av Kristina Ohlsson.
Den här var boken före.
Davidsstjärnor är alltså den senaste i raden.
Fredrika Bergman och Alex Recht är som tidigare de som ska lösa FALLET.
Förutom att man får dela delas privatliv är denna gång morden på en förskollärarinna
och två försvunna 10åriga pojkar som är inledning på en mycket intensiv och dramatisk vecka.
Stockholm är platsen allt utspelar sig på, men alldeles för många ledtrådar går till Israel,
för att kunna ignoreras.
Eden Lundell som dök upp i förra boken har precis som jag trodde fått ett större utrymme i denna.
*
I Paradisoffer tyckte jag att boken var mest spännande i slutet, men den här är det rakt igenom.
Det är många ledtrådar för Fredrika och Alex att följa, vilket ger många vändningar...
*
Kristina Ohlsson har arbetat på Försvarshögskolan och hos SÄPO som analytiker
så visst verkar hon ha insyn...
*
Återigen har hon alltså skrivit en rasande spännande och intressant bok,
som jag gärna rekommenderar!
 

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Deckare är ju precis min kopp med the, så detta är kanske någon jag ska prova på? För alla mina favoritförfattare är tyvärr döda vilket gör det lite svårt att hoppas på uppföljare, så jag borde verkligen pröva på lite nytt!

Svar: Läs dem gärna i ordning. Du hittar dem i bloggen under "Böcker". Där hittar du även andra deckare, mohahaha!
Cicci H

2014-03-08 @ 19:36:42
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0