Koftan klar och invigd!

Jag har hållit på med en kofta som nästan blev ett UFO...
Den påbörjades glatt i oktober förra året. Då tänkte jag nog att det skulle gå snabbare
än vad det gjort. Å andra sidan har jag påbörjat och slutfört en hel hög med andra saker under tiden.
Jag har smsat och frågat vännen A många gånger under tiden.
Hon har både virkat och stickat flera stycken och det var där jag blev inspirerad till en egen.
Eftersom det inte finns något mönster har hon fått vara behjälplig på vägen.
Bakstycke och framstyckena gick "fort" och bra. Det var med ärmarna som bekymren hopade sig.
Ärmhålen var lika stora, men ärmarna hade olika många maskor när jag plockat upp,
så jag har nog stickat ärmar nog för en bläckfisk - totalt sett.
*
Mormorsrutarygg: medvetet valt att byta färg mitt på varven ibland för osymmetri.
*
*
Jag virkade avslutningsvis varv runt om för att få enhetlig kantfärg.
Ena kanten är lite sladdrig, men rättas nog till efter lite press.
 Koftan är varm och skön och garnerna är bland andra:
alpakka teetee  Laines Fonty ombelle och Alpaca från Hjerte garn.
*
Sååå. Vad ska jag göra nu...?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: catharina på bibblan

Den blev ju jättefin!!! Vilka härliga färger!

2014-05-12 @ 11:26:32
Postat av: Anna Lennartsdotter

Så himla snygg den blev. Ärmarna tänker jag apa efter på min nästa.
/Anna

PS. Det finns många stolar i min trädgård

2014-05-12 @ 20:13:04
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0