Turkietresa del 1 - maten

Har varit hemma nån vecka från resan till Turkiet nu.
Samlat ihop semesterbilderna, börjat jobba igen och sprungit ett Tjurrus.
Vi bodde på Eftalia Splash Hotel. Hotellet var helt ok, men maten lite tråkig.
Vet inte om det beror på att det är all inclusive. känslan av skolmatsal är svår att komma ifrån.
Det var fina dekorationer i matsalen: det här är citronklyftor...
...och varje dag hade nya vattenmeloner skurits i fina mönster.
Observera "fågel i bur" på översta raden!
*
En dag kom det alldeles färska tonfiskar.
De stektes (kanske an aaaaning för hårt, men det var ändå gott)
*
Jag blev tillsagd av en kock att man inte fick plocka sushin från draken, det var dekor.
Samma fanns på fat bredvid, men vad hjälpte det?
Fler än jag tog därifrån...
Jag förstår inte varför de färgade in riset...
Det ser mer ut som småkakor.
Eller hur?
Suddiga bilder, men sushin var god.
Det var så varmt under veckan 34-39 grader, så sushi var mycket gott.
Tyvärr bara en kväll.
Som ett litet konditori inne på hotellet där man bara pekade på det man ville ha. Trevligt, trevligt.
Småkakor och minibakelser i långa rader.
Så visst tillgodosåg man sitt sötsug!
(eller ökade på det...)
*
 
Vi skulle äta italienskt en kväll, men det blev en fadäs jag återkommer till.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Första året i Hjo

Turkiet är för varmt för mig, den saken är klar. 26 grader i Provence skulle passa bättre. Men i år får regnet i Hjo duga, har börjat idag. Äta sushi i 34-39 grader, inte jag i alla fall. Fast ni verkar ha klarat er.

Svar: Lite för varmt för vår smak, men det visste vi inte när vi bokade... Kall mat som sushi är gott i värmen :-)
Cicci H

2014-09-21 @ 20:25:24
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0