Tygfrossa!

För något år sedan hade jag den otroliga förmånen att få leta bland, och välja,
hejvilt i ett källarförråd där det fanns garner och tyger i mängd som en butik.
Eftersom innehållet faktiskt hade varit i en...
*
Nu var det dags igen!
Det är en blandning av bomullstyger, trikå, jersey med tungt fall, grövre stickade,
tubtrikåer och .....
Jag är så tacksam för detta!
Tygerna luktar av förklarliga skäl källare, men jag har provtvättat och de ser finfina ut!
Nu infinner sig det delikata lilla problemet
(som inte är något problem)
att klappa, vrida, vända och fundera vad jag vill göra med dem.
*
Se bara detta! Och på tygets  "nästa sida" finns en mindre bild av denna stora.
Den kan sitta på en axel eller liknande.
Det kommer bli en perfekt topp/tunika!
Lovar att det kommer bild när den är klar.
*
Tjohej!
Och med en ledig Valborgshelg framför mig borde jag hinna lite, eller va??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0