Garderob i sovrummet med morgonsol

Före flytten skulle det målas både högt och lågt.
Efter flytten skulle finliret till.
Fundera, tänka till, titta i affärer, pröva, handla, göra.
Garderoben i sovrummet är stor nog för skjutdörrar, men jag ville få ordning på det snabbt.
Dessutom önskade jag fixa till det för en lägre peng.
Och jag lyckades!
*
Skenor och dragpinnar är från IKEA. De var i gråmatt metallic.
Jag spraymålade eftersom jag vill ha guld.
Nöjd med att det blev jämnt vid golvet :-)
Golvet är nyslipat och lackat med mattlack.
*
Det finns vita paneler på IKEA men de var för tunna och det som är i garderoben lyste igenom.
Det löste jag genom att köpa vaxad tygduk på metervara som jag klippte till rätt storlek.
*
Och här är det underbara sovrummet i all sin glans ett par månader senare!
Jag sover som en prinsessa och vaknar i morgonsol!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: frisky frog

Wow! I det där fina sovrummet blir du verkligen prinsessan. =)
/kram

Svar: Tack! Ja! :-) Det är nog det finaste rum jag haft i hela mitt liv - så här långt
Cicci H

2015-06-15 @ 21:49:34
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0