Variant på Makalös Rabarberpaj som Nationaldagsmums!

Jag har tidigare skrivit om denna Makalösa Rabarberpaj.
Nu har jag provat en variant av den.
Istället för 2 dl vetemjöl tog jag 1 dl skrädmjöl och 1 dl mandelmjöl.
Är väldigt förtjust i skrädmjöl, som ger en lite nötig, rostad smak.
Denna paj blir ju glutenfri om du använder ren havre, eller bara mandelmjöl, vilket jag tycker fungerar alldeles utmärkt! Mandelmjöl är ju lite sött och blir bra till de syrliga (ett snällt uttryck för sura) rabarberna!
Denna gång gjorde jag i portionsformar och fick ut 7 stycken. 
Kan säga att de små rabarberpajerna blev himla goda!
Goa, glada vännen N som kom och fikade håller med! :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0