Sommarsjal på gång

Ofta är det så här när jag hamnar, läs letar mig fram till,  en garnbutik: ser nåt snyggt, klappar nåt mjukt
- och ibland slår jag till. Utan att ha den minsta aning om vad jag vill göra med det.
Jag vill bara ha garnet helt enkelt.
Då är det ju ofta en snygg sjal man kan göra av garnerna.
Och nu är det dags igen!
Denna stickning ligger ganska ofta, eftersom den är liten och behändig att ta med sig,
så gör jag inte så mycket på den hemma.
Så slog det mig när jag började fotografera hur svårt det kan vara ibland att få fram de rätta nyanserna.
Blixt eller inte? Solljus eller inte? O s v.
Jag provar lite, men här får ni 3 varianter:
 
I solljus
*
På altanen, ingen blixt
*
På altanen, med blixt.
 
Tycker nog att överst bilden är finast även om den turkosa ser mer blå ut.
 
Mönstret är i alla fall det enklaste, snyggaste.
Har man fint garn behöver man inte så mycket mer än slätstickning, eller hur?!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0