Tjurruset

Ibland är det bra att testa saker man inte gjort förut.
För att man inte kunnat -  eller vågat.
För några år sedan började jag jogga och då blev mitt mål att orka springa Tjejmilen.
Jag lyckades! Både med det och Prinsens Minne samma höst.
Jag var jättestolt och glad.
Dum som jag var slutade jag nästan helt efteråt eftersom jag inte satte upp nya mål...
*
Sedan i höstas tränar jag NMT och det är det roligaste i träningsväg (träningsvärk) ;-)
jag nånsin provat på!
Inget pass är likt det andra och jag kan prata om detta hur länge som helst!
Förutom att jag är uthålligare, snabbare och starkare
har den sociala biten med dessa goa människor en lika stor del!
Båda könen och skilda åldrar!
Alltid utomhus!
Och nu:
mitt nya mål:
att träna för att orka med Tjurruset! :-)
Tänker att lägger jag ut det här får jag ju se till att fullfölja eller hur?!
 
Tjoho, vad spännande!
Startnummer 1194.
Det är jag det!
Datum: 13 september
Plats: Karlstad
*
Nån som kommer och hejar på?!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Du är galen. =)
/Anna

Svar: I gott sällskap med de andra ca 2000! :-)
Cicci H

2014-02-11 @ 21:36:58
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Eva H

Men guuud, så duktig du är! Jag tycker jag bara blir slöare och slöare. Tur man har hund som måste ut på sina rundor flera gånger om dagen. Springa får jag inte med höftprotesen, men jag har åkt skidor i vinter om än bara några gånger då snön liksom försvann. Lycka till med träning och TJURRUSET!
Hälsar
Eva

Svar: Duktig vet jag inte, men det är roligt att utmana sig själv! Att våga nåt nytt. Skidåkning var längesen, men det är ju bra träning. Tack för uppmuntran; jag lovar att uppdatera.
Cicci H

2014-02-12 @ 10:13:51
URL: http://eva-hudin.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0