I 3 exemplar

Den 15 februari 1992 gick den första av många middagar av stapeln.
Ja, alltså den speciella sorts tjejmiddagar som jag har tillsammans med K och T.
Vi hade lärt känna varandra några år tidigare via våra dåvarande pojkvänner.
T är den som gifte sig med sin.
 
Upplägget är sådant att den vi är hos har varmrätt, medan de/vi andra två tar med förrätt och dessert.
Förutom att vi äter och dricker gott har vi alltid med oss kopior av recepten till varandra.
 
Dessa recept sätts in i denna bok, vilket har genererat en källa att ösa ur vad gäller god mat.
Och denna receptbok finns i 3 exemplar!
Den har olikfärgade flikar vilket gör det enkelt att sortera in recepten till 3-rättersmiddagarna.
 
Det är ju alltd spännade när vi ses eftersom man aldrig i förväg vet vad de andra har med sig!
En gång, det måste varit en höst, minns jag att vi hade äpplen i alla tre rätterna.
 
Man får ju sina favoriter som man återanvänder många gånger:
Brietoast till exempel. Tröttnar aldrig på den!
Philadelphiatårta är en dessert som jag oxå kan äta väldigt ofta av...!
 
Jag tycker det känns som om det är dags för ny middag snart, eller ?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Roligt att hitta in till dig!
Imponerad av den där receptboken.

Ha en skön kväll!

Svar: Välkommen hit!
Cicci H

2013-03-22 @ 20:49:54
URL: http://annacecar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0