Baraxlad sommartopp

För två somrar sedan sydde jag den här.
Den är fortfarande en sommarfavorit!
Man ska ju framhäva det man är nöjd med och jag gillar mina raka axlar.
Så när jag nyligen fick mer tyg än jag tror jag kan sy upp,
fanns ett tyg som jag tyckte skulle passa till en likadan.
Förändringar: Istället för kanalen med sidenband är tyget rynkat och en liten ståkrage.
Liten resår nedtill för fint och jämnt rynk.
Istället för ett bakstycke klippte jag två halvor så jag kunde göra en snygg "glipa" i ryggen
och knäpps med en knapp i ståkragen.
Jag är för lat för att sy knapphål så i kragen syddes ett smalt resårband in.
Ärmhålet fållades med snedremsa av tyget.
*
Jag är jättenöjd och har redan använt den flera gånger!
 
Det brunmönstrade tyget i övre vänstra är en halvfärdig likadan... :-)
Jag har gott om det så kanske jag ska göra en lång kjol
till att använda som en tvådelad maxiklänning.
Vad tycker ni??
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Hej Hopp, ja man måste ju förnya sig, men trots det känner jag mig ganska uttråkad av att blogga. Jag gör det då och då för "sakens skull"!
Jodu, nu har jag bytt ut stickor och virknålar mot färger och penslar, kanske för alltid. Det senare är mycket mer intressant än att sticka varv efter varv. Betydligt mer utmanande om inte annan, och jag har massor att lära. Rakt av föreställande konst?!? Då kan man väl lika gärna sätta upp ett fotografi, tänker jag.
Himla snygg topp med färger som klär dig. Och du gillar ju att sy, så kör på vetja!
Må väl!
Kram
Eva

Svar: Tack för komplimangen! Jag tycker ju att det är roligt att prova nya saker också, så det är ju lite därav bloggnamnet; det ryms det mesta däri :-). Nu ska jag ta fram akrylfärgerna för jag ska måla tavla till både en student och till mitt vardagsrum.
Cicci H

2015-06-08 @ 08:49:15
URL: http://eva-hudin.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0