Var Dags Glädje

Ibland tar man saker för givet. Glömmer bort att vara tacksam för det man har.
På jobbet har det varit, och är, lite rörigt: ledningar spolas och vattnet uteblir,
eller blir téfärgat (trots att ingen kokat té). När man som jag jobbar i kök blir jag lite uppstressad då... :-)
Det går bra, det gör det, man behöver bara vänja sig vid den nya situationen, planera om.
Därför var det skönt att idag kunna ge sig ut på en rejäl gåsväng, frisk luft, lite dagsljus och lugn.
Det gör mig på fint humör igen om jag blivit eftermiddagstrött.
Var Dags Glädje var rubriken, och jo, det finns ju så mycket jag har omkring mig som ger mig glädje varje dag.
Min sons sprittande skratt, solsken (kanske inte varje dag, men ni fattar),
 tända ljus,
god mat, läsa en bra bok, sticka, träna, gott té,  färska snittblommor på köksbordet,
listan är ännu längre, eller hur?!
Bara man tänker efter.
vardagsglädje!
 

Kommentarer
Postat av: Anita

Hej vännen!
Du har så rätt. Det gäller bara att ha öppna sinnen och uppskatta det lilla. Förr i tiden (för sådär 100 år sen) hade jag en hemsida som hette Anita Go'bitar. Den handlade om alla vardagslyckor. Synd att jag slängde bort den. Hemsidan alltså.
Må så gott.
Stor kram från mej

Svar: Den hade jag verkligen velat läsa! Säker på att den inte går att hitta nånstans?!
Cicci H

2012-11-11 @ 22:56:18
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0