Från blomlökar till vårdkase

Det hinner hända en del på en helg!
I vår trädgård har vi mest stora krukor, men nu hoppas jag att några blomlökar kommer förgylla nästa vår.
 
Häromdagen kom min semestervikarie till jobbet med en stor korg full med fina trattkantareller! Tack!
Vi fick dela broderligt och jag torkar helst mina.
Nu är de små, men naggande goda!
 
Mitt heta tips är att torka dem i torkskåpet! Det blir riktigt torr värme därinne och man kan torka flera plåtar samtidigt! Några timmar i ca 45 grader blir bra. Rör om nån gång och se till att bitarna inte är för stora.
 
Idag plockade jag lite fallfrukt. De hade klarat sig fint, men de är små. Vi brukar ha mycket äpplen, men det har varit alldeles för kallt för en god skörd i år.
 
Som båtägare vill man ju värna om vattnet...
Söndagskvällen inleddes med ett besök vid en av de vårdkasar som kl19 tändes vid 10-talet platser runt Vättern ikväll som en manifestation mot de planer som finns för att utöka försvarsmaktens flygningar över denna sjö.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0