Kalas i kubik

Eftersom Sonen fyllde år förra lördagen och en av hans kusiner dagen före har det kalasats
"en masse" även denna helgen.
Vi hade våffelfest med alla tänkbara toppingar att välja mellan.
Det är ju klart att sylt och grädde på hederligt vis är jättegott MEN
här får ni nya tips (en del har ni säkert redan testat själva):
förutom grädden
vaniljglass, krokantglass
björnbärssylt, vinbärssylt,
kolasås
strössel; polka, lakrits, tuttifrutti
Hoppas jag inget glömde...
På bilden syns det ju vad jag hade och polka är en stor favorit!
Jättegott!
 
På kvällen firade vi lite gott med kanariska, saltkokta potatis och röd stark sås...
Mmmmm! Om man ändå var på semester igen!
 
Idag hade vi med oss "ge-bort-kakfatet" och då hade jag bakat
pepparkaksmuffins, samt mjuk kokoskaka till svägerskorna som äter LCHF.
Kokoskakan är god för vem som helst kan jag säga! :-)
 
Så denna helg har varit full av trevligt umgänge med släkt på alla ledder
så nu är det bara att göra sig redo
för en ny arbetsvecka.
 
Jag ska bara arbeta 3 dagar  :-)
för lite annat skoj står på programmet.
Hur ser det ut hos er?
Valborg är ju i antågande!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bittan

Jobbar man i min bransch spelar det ingen roll om det är röd dag eller inte .....
men imorgon ska jag vara ledig på min alldeles egna dag.
Kram Bittan
P.s jodå jag finns på riktigt ....om än lite halvgalen :-)))

2013-04-28 @ 22:54:56
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0