Ljuva livet

Idag, den 1:a april har jag inte lurat en endaste en. Mig veterligen inte blivit lurad heller...
Solen har lyst hela dagen och jag har njutit varenda minut!
Lyxade till det med filt och stol och bästa boken och kaffe.
Faktiskt satt jag i ett par timmar (inte i sträck, dock).
I lä!
Den vita korgen är ett secondhandfynd som var rött från början och som inte möttes av odelad förtjusning när den flyttade in. Jag hävdade att den kommer vara både till lyst och nytta. Så det så!
 
Det kliade i de blekgröna fingrarna och jag hoppas på att några frön tar sig så småningom.
Till vänster en Strelitzia/Papegojblomma som fick följa med hem från Fuerteventura,
(men den kommer ni få följa närmare senare).
Utöver det lite krasse, solrosor och luktärter.
Andra frön måste jag helt enkelt vänta med tills tjälen tinat upp och lämnat jorden...
 
Dessutom har det varit röd helgdag idag oxå och det krävde lite extra på tallriken.
Jag rörde ihop ett kryddsmör med min käpphästkrydda Libbstickan.
Denna gång lade jag till chiliflakes och uteslöt vitlöken.
Dessutom lade jag några skivor utskuren biff i en god marinad och klyftade upp sötpotatis.
 
 Det hände sig på flygplatsen på väg hemfrån semstern att vi åt lite glass från Häagen-Dazs.
Smaken heter "Salted Caramel" och jag "dog en lite glassdöd" eller nåt...
Jag är en gottegris och håller på med mat och sånt mest hela tiden, men det här...
Ni ser att jag inte ens kan hålla kameran stilla nog för en skarp bild!
Det.Här.Är. Den.Godaste.Glass.Jag.Ätit.I. Hela.Mitt.Liv.
  
Har haft en toppenfin påskhelg och träffat fina människor, tankat energi, pratat, skrattat och ätit gott!
Glädje!
 
Ni har väl oxå haft det bra?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka superbra korg!! Man får ju liksom med sig allt man behöver för en uteslappardag! Boken i ett fack, virkningen i det andra och fikat högst uppe.. nu blev jag grymt avundsjuk! :)

Svar: Jag har velat ha en sån i många år eftersom nära vänner till familjen hade en sån... Lycklig när jag hittade min egen! :-)
Cicci H

2013-04-02 @ 23:09:18
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0