Dagens väska

PÅ second hand hittar man (jag) saker jag inte ens visste att jag behövde.
Kanske jag inte behövde den här, (mest troligt inte), men i mina ögon var den oemotståndlig. På riktigt.
Den kanske inte är gammal, antik eller äkta second-hand-ig, men jag bara ville ha den.
Den är helt fin och otrasig överallt.
Hur kunde jag lämna den kvar?
Nej. Det var ju det.
*
Nu till den stora frågan:
Vad. Ska. Jag. Använda .Den. Till?
Kärt besvär, förstås, att klura ut det.
Under tiden provar jag mig fram lite:
Grönsaker?
Kan ha den med på Torget om lördagarna. (De lördagar jag åker dit, vill säga.)
*
 
Kanske ska de för tillfället mest använda kokböckerna få bo här?
*
Eller är det handarbetet för dagen?
*
Tål att tänkas på.
Inser ju att jag skulle vilja ha flera...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0