Lättbakat vitlöksbröd!

Till kvällen ska det serveras grekisk sallad och grillade kamben på jobbet.
Tänkte att lite bröd vore gott till.
Hittade en liten bok om Soppor med tillhörande bröd.
Den är en bilaga från Allas nr 7 år 2000.
*
Det är lite sconesstuk på dem. Föredömligt snabba att baka!
Lilla lappen intill visar 1 1/2 sats som jag behövde.
En förändring jag gjorde var att ta 5 dl dinkelmjöl och resten vetemjöl.
Det doftade så fantastiskt gott av den färska vitlöken och basilikan att folk kom ut i köket
och frågade vad jag höll på med !!
'
Och jag tänker att det här kan passa till vilken soppa, sallad,  maträtt som helst.
Trevlig fredagkväll!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Enkelt är det bästa! Ska komma ihåg tipset till nästa soppmiddag.
Stolen i förra inlägget är ju superfin. Vilket kul sätt att pimpa på. Nu sneglar jag runt för att kolla in vilken stol som skall få bli 1:a offret. Janssons skrivbordspall kanske?
/Anna

2013-08-16 @ 21:20:33
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0