Pannacotta med hjortronsylt

Det pratas om blåbär och björnbär och äpplen och vad det nu kan vara som mognar vid denna tid på året.

Men hjortronen?!

De finns ju oxå! I ärlighetens namn är det ett bär och en sylt som jag lärt mig tycka om.

Ju fler tillfällen jag äter dem, desto godare blir de. Här är ett extremt lättlagat recept,

dessutom är detta för många gäster. Eller några storätare.

*

Pannacotta    24 port

6 dl gelésocker multi

18 dl grädde

½ dl  vaniljsocker som smaksättning 

Alt smakersättning kan vara 1 ½  dl juicekoncentrat

 

·         Blanda alla ingredienser i en kastrull och koka upp. Låt koka ca ½ minut. Ja, det behövs inte mer!

·         Häll upp i snygga portionsglas! Låt svalna.

·         En burk hjortronsylt värmdes upp för att bli lättrinnande och skedades överst.

  Jättegott!

Låt er väl smaka! 

*

Eftersom detta är ett bra grundrecept på pannacotta kan man ju experimentera med smaker och toppingar

helt efter eget huvud och tyckande.

Prova på.

Vore jättetacksam om ni hör av er här med smakvarianter så jag får nya tips att servera på mitt jobb.


Kommentarer
Postat av: Karin

Varför vattnas det alltid i munnen när jag läser din blogg?
Kram Karin

Svar: Vi har väl samma goda smak! :-) Tack för komplimangen!
Cicci H

2013-08-24 @ 14:51:21
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Frisky Frog

Men hallå, jag försöker ta tag i semester-kilona och du lägger ut det ena smarriga än det andra.
Jag tänker inte testa -än - men vad tror du om Marabous lakritschoklad och kanske lite extra lakritspulver/lakritssirap?
/kram

Svar: Lakrits i en pannacotta låter extreeemt mumsigt. Nästan lite farligt faktiskt :-) Tack för tipset.
Cicci H

2013-08-25 @ 12:18:54
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Erika Cao

Detta lät verkligen smarrigt! Tack för tipset!

2013-08-31 @ 10:49:41
URL: http://erikacao.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0