Julkalender del 20 - paketinslagning

Nu närmar det sig. På riktigt närmar sig, menar jag.
Då vill det ju till att man klär in julklapparna lite snyggt.
*
En så väldigt enkel sak som att vrida randigt papper ett kvarts varv.
Lättast på helt fyrkantiga paket. Baksidan ser ut som ett kuvert.
*
Och nu till ett skojigare tips. Inte så svårt. Bara lite tidskrävande.
Här är ett avlångt paket. Paketets framsida/ovansida uppåt. Där kommer även skarven hamna.
I vanliga fall är den på baksidan.
Ta en ny bit papper. Samma papper, eller som jag ett avvikande mönster, men samma färger och vik
en solfjäder som man gör ibland med sedlar man ger bort i present.
Eller när man viker servetter, för den delen.
Jag vek biten en gång på längden först,så det är färgat även på undersidan av solfjädern.
Klipp bort en del, så det blir hälften så tjockt. annars blir det knöligt
under det överlappande pappret strax. Se nästa bild.
Tejpa dit solfjädern. Prova först, så det andra pappret når att täcka över "det fula".
Tejpa med dubbelhäftande på några ställen under solfjädern så den sitter kvar.
Tejpa med dubbelhäftande tejp även här så blir överlappet fint!
Nu är detta paket så färdigt det kan bli.
*
Det blir inte så många paket i år.
Men lite finare kantänkas.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Vad fint du gör, det är roligt att få såna paket.
Här blir det en hel del paket till barnen men inte till oss vuxna, vi har det vi behöver.

Intressant att ni varit kontaktfamilj. Än så länge snuddar vi bara vid tanken, vi får se vart det leder.

Har du hört något mer från Maria?

Hörs vi inte mer innan jul så passar jag på att önska dig en riktigt god jul.

Svar: God Jul till dig och din familj också! Oplanerat låter bra! Vi har 24e och en dag till på agendan. Sen är det fri skaparglädje som gäller. Härligt! Tänker mejla Maria och hoppas hon kan svara. :-)
Cicci H

2013-12-20 @ 13:02:03
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Decdia

Jag hade ambitionen att göra snygga paket, men eftersom jag hade typ 50 att packa in så får de vara glada över att de fick papper, snöre och adresslapp. :)
Men paket till födelsedagar brukar jag försöka lägga ner lite krut på!

2013-12-20 @ 14:27:32
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Åh så trevligt med fler paketinslagningstips! Det roligaste är ju faktiskt just att slå in paketen.

Och jo, herr Fräken kan få ändra om så mycket han vill hemma hos sig, så ändrar jag friskt hos mig=mycket bra ordning!

Svar: Ok! ;-) Fattar!
Cicci H

2013-12-20 @ 18:53:12
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: N

Hej.
Snyggt resultat! Jag undrar vart man kan köpa dubbelhäftande tejp, jag har letat överallt, men hittar ingenstans, blir snart galen!
Tack :)

Svar: Tack! Om du inte hittar dubbelhäftande kan du ta en bit vanlig tejp som du tejpar ihop ändarna på varann och klämmer dit. (Som en ring) Så blir det som dubbelhäftande. :-)
Cicci H

2014-01-08 @ 21:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0