Julkalender del 4 - virka grytlappar

Som jag sa i gårdagens inlägg är julhelgen en riktig mathögtid.
Mycket varm mat blir det.
Många heta karotter att ta i.
Kan meddela att trots att jag tillbringar mer tid än många andra i köket
(eftersom det är så jag förtjänar mitt levebröd)
har jag ännu inte kommit på ett sätt som förhindrar mig från att ständigt bränna mig...
För så är det.
Men med tjocka grytlappar klarar man sig bra.
Detta är den enda varianten jag virkar. De virkas på diagonalen.
Tycker att de är hyfsat roliga att göra, fortfarande.
*
Man får så gärna göra egna. Titta här så får du veta hur!
*
I morgondagens lucka blir det andra bullar
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Och så fina! Det är roligt med grytlappar, de går så fort att göra. Jag har fastnat lite i mormorsrutor.
Jag undrar så hur det är med Maria med Pysseldagar. Jag kommer inte in på hennes blogg och jag har för mig att du brukar skriva där. Jag hittade ingen mejladress till dig, men du får gärna mejla mig om du vet något.
[email protected]
Stor kram!

2013-12-04 @ 10:57:24
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0