Varmrätt: Fylld fiskcylinder

Till varmrätt på lördagens tjejmiddag bjöd jag på fisk.
Eftersom det är ett eget recept höftar jag på mängder,
men själva ingredienserna bidrar jag med här.
 
Fylld fiskcylinder
4 pers
 
3 pangasiusfiléer
1 brk creme fraiche
dill
 ca 150 gr kallrökt lax
räkor
salt, peppar, cayenne
1 påse räksoppa på påse (ja, det är en enkel genväg)
du får gärna koka fond av räkskal om du har tid och lust
  • Gör så här:
  • Dela varje filé på längden och rulla till en cylinder och sätt ihop med en tandpetare.
  • Anledningen till att jag har fler filéer är att de är ganska olika i storlek och därför kan jag välja de bästa, mest lika varandra i storlek vid servering.
  • Fyllningen blandas ihop: skär lax och skalade räkor i mindre bitar och rör ihop med dill, creme fraiche och kryddor. Fyll varje cylinder med den goda röran. Vispa ihop soppan, fast med ca hälften av vätskemängden för att den ska vara en sås istället.
  • Häll såsen runt cylindrarna och  laga i ugnen ca 30 minuter på 175-200 grader.
  • Servera till exempel med rotfruktstärningar som du har i ugnen samtidigt.
Tyvärr glömde jag fotografera den färdiga rätten...
 
Imorgon blir det dessert!

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Mmmm, jag gillar fisk!

2013-02-26 @ 22:02:02
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0