Ny kladdkakavariant

Det finns så många varianter av kladdkaka... och här kommer en till!
Grundreceptet är Kladdkaka med apelsin
Denna gången ändrade jag lite.
 

100 gr smör 100 gr mörk choklad 2 ägg 2 dl socker

50 gr grovkrossade polkagrisar

ca 1/2  dl mjölk

2 1/2 dl vetemjöl

Vispa ägg och socker lätt.    Smält smöret, rör ut grovhackad choklad i och låt smälta ner. Rör ner vetemjölet och polkagriskrosset. Häll  smeten i en smord form med löstagbara kanter. Baka i max 15 minuter i 200  grader.

Jag gräddade i 15 minuter, men hade önskat den lite kladdigare. Korta gärna tiden.

Det beror ju även lite på ugnen oxå....

Serveras med grädde.

 

Eftersom jag ska kunna servera dessert på jobbet 2 gånger i veckan kanske ni har

lite goda, trevliga desserttips till mig?!


Kommentarer
Postat av: Emilia

Oj så gott! Och bläbärsfikat verkar också vara smaskens!

2013-01-24 @ 10:00:57
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0