Intet nytt under solen

Under semestern passerade vi Motala.
Där, i hamnen, finns en jättestor loppisboklada.
Jag köpte både ditten och datten, bland annat gamla veckotidningar.
Husmodern från 1973-4 och Svenska Journalen från 1943.
När jag var liten, och tillbringade hela sommarlov hos mormor och morfar,
 läste jag FickJournalen  och jag saknar att de inte är sparade...
 
Båda dessa är riktigt snygga på olika vis och jag funderar på att göra den högra, fast i grönt.
 
DIY fanns redan på 1940-talet ska jag be att få tala om!
Längst uppe till vänster har man klätt en burk med blommigt chintztyg och klistrat träkula på locket.
*
Lite "makabert" eller "udda" i vår tid är det lilla dockhuvudet med en garnända som kommer ur munnen...
(En sydd tygpåse som ska hålla reda på nystan så de inte rullar ifrån en.)
*
P.S Nån som behöver LEOpiller?

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Oj, oj, oj! Den färgglada sjalen startar direkt nya idéer. =)
/Anna

2013-07-18 @ 20:41:50
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Nä, snarare var det så att på den tiden kunde man verkligen pyssla, kanske av nöd tvungen men ändå! Sedan känns det som att det glömdes bort eller blev töntigt, för att till slut äntligen vara inne igen. Fast jag pysslar ju för att jag gillar det så förbaskat mycket! :-D

2013-07-19 @ 17:52:47
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0