Nyckeln till frihet

Om din semester håller på att regna bort är den här "gamla rullen" perfekt!
Den bygger på en bok av Stephen King.
Hela familjen kan se den tillsammans.
Vet inte hur många gånger jag själv har sett den..
För er som inte vet handlingen:
Tim Robbins spelar en man som åker in i fängelse för mordet på sin fru och älskaren.
Tim är en lugn och tystlåten man, som inte gör mycket väsen av sig.
Hans uppgifter går från tvätteriet till att ta hand om fängelsebiblioteket, göra plitarnas deklarationer
och fängelsedirektörens bokföring...
Morgan Freeman, sitter också inne. Han är en fixare. Efter ett tag blir de vänner.
 
Kanske fel ordval, men filmen som helhet är helt ljuvlig.
Tror det beror på huvudpersonens förmåga att Aldrig Ge Upp!
 
Se. Filmen. Nu!
 

Kommentarer
Postat av: Karin

När du skrev om boken, mindes jag att jag sett den som film på TV. Hur den slutar har jag glömt....
Fortsatt fin och mysig semester!
Kram Karin

2013-07-03 @ 22:39:07
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0