Snabba fisken

Hej hej!
Somliga dagar blir jag sugen på det här:
det är en så enkel och snabb fiskrätt att den inte ens behöver ett recept.
Självklart berättar jag ingredienserna för att detta ska kunna lagas i stugorna imorgon.
 
Till fisken: 2 ingredienser endast: pangasiusfiléer i en ugnsform och tapenade som du brer över.
Jag kan aldrig ta för mycket tapenade, men det är ju förstås en fråga om smak.
Det var det!
Eventuellt lite salt, men jag brukar spara det till serveringen.
Skjuts in i ugnen 175 grader,  20 minuter eller så, beroende på filéernas tjocklek.
 
Idag serverades fisken med  bulgur med körsbärstomater (konserv)
som gav det hela en lite såsigare karaktär.
*
SÅ enkel var söndagsmiddagen i detta hus!
MEN, icke sämre för det!
*
 
 

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Enkelt och gott, mycket bra kombo!

2013-07-29 @ 12:59:08
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Karin

Nu är jag här igen, efter ett uppehåll. Din länk hade försvunnit från min sida, jag vet inte hur....
Är intresserad av den snedvirkade grytlappen, ska kopiera av tuten.
Kram Karin

2013-07-29 @ 17:50:14
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0