Jordgubbssmoothie

Det är sen kväll och jag har fixat med lite av varje inför påsk. Inte några måsten -
bara för att jag tycker det är roligt!!
Det är en skön känsla - att göra något för sin egen skull, eller för att glädja någon annan.
En liten parentes.
 
Jag som egentligen bara ville visa morgonens goda smoothie för att den var lätt, fräsch och god!
 
Hur jag gjorde den?
Till dessa två glas tar du:
 En söt och god apelsin.
En gul, mogen banan
Tre mogna, goda jordgubbar av kollossalformat.
 
Kör allt snabbt med stavmixern till finfördelad konsistens.
Sluka snabbt - eller njut!
:-)
 
Vad brukar du ha för gott i din smoothie?
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Banan, apelsin och KANEL är en oslagbar favorit. När jag vill göra den lite mer matig tar jag lite yoghurt, krossade linfrön och nån matsked havregryn.
Färgen på din är ju betydligt mer tlltalande.
Glad påsk till er allihopa!
/Anna

2013-03-28 @ 22:10:09
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Bara anna

Det är inte så ofta jag gör smoothies men det är ju jättegott.

Glad påsk!

2013-03-29 @ 08:31:31
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Maria

Apelsin banan och hallon. Så enda skillnaden från din är jordgubben:)
Smoothis är så himla gott, nyttigt, enkelt. Perfekt till mellis och när ungarna är sjuka.
Har tre Smoothisböcker med recept, men gör iallafall mest favoriterna.

2013-03-29 @ 08:56:45
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0